top of page
Zoeken
Foto van schrijverMiriam Cnossen

creëren van een nieuw perspectief op het Flux van de toekomst





De uitdaging

Flux is marktleider in taxatie software in Nederland, maar stond na de overname door de NVM voor een belangrijke uitdaging. Key spelers hadden de organisatie verlaten en ze wilden overstappen naar een nieuwe software leverancier. Een compleet vernieuwd team moest aan de slag om zowel de continuïteit te waarborgen als een nieuw perspectief te creëren op de toekomst van Flux.

 

Wat hebben we gedaan

Flux heeft Scale-up Leadership gevraagd om te helpen bij het creëren van nieuw perspectief en de opbouw van het team. 


  1. Strategie en jaarplan.

In een aantal sessies hebben we met het MT en het nieuwe team de lange termijn ambitie gedefinieerd en deze vertaald naar een mid-term strategie en jaarplan. We hebben objectives en key results bepaald en geprioriteerd voor de het eerste kwartaal. Belangrijk hierin was dat de nieuwe koers en productvisie met het hele team samen is opgesteld zodat voor iedereen duidelijk is op welke wijze hij/zij daaraan kan bijdragen.


  1. Strategie in actie: structuur en ritme in samenwerking

Daarna hebben we gewerkt aan structuur en ritme. Inzicht in de data om voortgang te kunnen volgen. Structuur in de rollen, werkwijze en samenwerking tussen mensen en teams. Implementeren van ritme en kadans in week/maand/kwartaal meeting waarbij we voortgang bespreken, leren van dingen die wel of niet werken. Samen met het team opnieuw kijken naar wat we met focus moeten doen om waarde te creëren in de volgende periode. Hierbij brengt iedereen zijn expertise in om met elkaar tot de juiste afwegingen te komen.


  1. Investeringsvoorstel

Om de groeiambitie van Flux te kunnen realiseren waren extra investeringen nodig. De financiële scenario’s voor deze investering hebben we uitgewerkt inclusief de onderbouwing van de business case.


Quote managementteam Flux

"Jullie start is heel erg gericht op het aanbrengen van focus en het strategisch houden van de keuzes die voorliggen.
De wijze waarop jullie vervolgens het denken in doelstellingen, het structureren van die doelstellingen en het dan ook meetbaar maken van die KPIs, laten leven in de organisatie. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, dat het zo goed en zo gestructureerd is gegaan. Dat vond ik echt heel fijn. En je brengt het team dan heel erg naar het nu, waardoor ze direct gewoon aan de slag gaan en dingen in actie zetten"

 

Het resultaat

Blije klanten

Continuïteit is gewaarborgd  Een heldere productvisie en roadmap is gereed voor de toekomst en sluit aan bij de meest recente klantwensen en de markt.

Eerste bewijs voor groei

Eerste nieuwe features met verdienmodel zijn gelanceerd.

Stabiele organisatie en team

Heldere werkwijze en verbeterde samenwerking in het uitgebreide team.

Goedgekeurd investeringsvoorstel

Volle kracht vooruit met investeren in verdere groei



Kommentit


bottom of page